בית עסק או חברה או כל גורם אחר המגיעים למצב של חדלות פירעון, משאירים אחריהם רשימה ארוכה של גורמים אשר חייבים להם כסף, ואינם יודעים כיצד ומתי יקבלו אותו. עובדים, ספקים, לקוחות וגורמים אחרים. הפתרון הוא הגשת תביעת חוב מקוונת חדלות פירעון במטרה לקבל את מה שמגיע ולממש את כל הזכויות.
תביעת חוב מקוונת חדלות פירעון נועדה לאפשר לגורם המטפל במקרה (כגון: מפרק/נאמן/מנהל מיוחד/המוסד לביטוח לאומי – להלן: “בעל התפקיד“), לבחון את הנתונים ולראות האם ניתן לקבל את התביעה ולשלם את החוב שנוצר למי שהגיש אותה. צריך לקחת בחשבון שמגיש התביעה איננו היחידי, אלא ישנה רשימה של נושים המבקשים לקבל את כספם.
תביעת חוב מקוונת חדלות פירעון – איך מגישים אותה?
תביעת חוב מקוונת חדלות פירעון יש להגיש עד שישה חודשים מהרגע בו הוכרז העסק כחדל פירעון וניתן כנגדו צו לפתיחת הליכים. התביעה מועברת לממונה על הליכים אלו, עם כל המידע הרלוונטי אודות החוב של בית העסק ובעליו.
בשלב הבא, כאמור, בעל התפקיד צריך להחליט האם לקבל או לדחות את תביעת החוב. במקרה בו בעל התפקיד החליט לקבל את תביעת החוב, אזי הכסף ישולם לנושה מתוך קופת הכינוס/הפירוק, ככל שיוותרו בה כספים, ובהתאם ליתר החובות לנושים האחרים וסדרי הנשייה.
תהליך הגשת תביעת חוב מקוונת חדלות פירעון מתבצע על ידי הנושה עצמו או על ידי גורם שמייצג אותו. מאחר ומדובר בתהליך שלוקח זמן ודורש פרוצדורות ובירוקרטיה, אזי מוטב להיעזר בשירותיו של עו”ד שמכיר את התחום ולא לעשות את זה לבד, על מנת לא לעשות טעויות ולמצות את מלוא הזכויות.
אנחנו במשרד עוה”ד מידן גריסרו ושות’ מתמחים בכל מה שקשור לנושא של תביעת חוב מקוונת חדלות פירעון. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מאיתנו את כל המידע הרלוונטי בנושא.